"This is still one of the most desirable, most iconic Japanese performance cars of all time."
Kategorie
- Aktualności (29)
- Elektronika (6)
- Modelarstwo (106)
- Motoryzacja (20)
- Raspberry Pi (2)
Obsługiwane przez usługę Blogger.
piątek, 9 listopada 2012
Nissan Skyline R33 GTR Kyosho 1/43
Pisząc o ewolucji swoistego rodzaju japońskiej motoryzacyjnej ikony, jaką niewątpliwie jest Nissan Skyline warto wspomnieć także o modelu R33 (poprzednik niedawno przedstawionego na łamach my-hobby-creations R34). Nissan Skyline R33 zadebiutował w 1995 roku. 2.6-litrowa jednostka napędowa pochodziła ze starszego modelu R32. Warto zaznaczyć, że japońskie prawo zabraniało seryjnej produkcji samochodów, których moc przekraczała 280KM - stąd poprzestano na tymże silniku. W Austarlii nie bez powodu R33 zyskał przydomek Godzilla odnosząc się do sukcesów odniesionych na tamtejszych torach burząc hegemonię Forda i Holdena V8. O osiągach chyba najlepiej świadczy fakt, że R33 GTR był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który pokonał okrążenie legendarnego toru Nürburgring w ciągu niecałych 8 minut. Także dziś to samochód o niesamowitych osiągach, dzięki znakomitej konstrukcji silnika z łatwością można podnieść jego moc o znaczną wartość. Warto przytoczyć słowa Zoe Harrison'a odnoszące się do modeli R32 i R33: