sobota, 27 lipca 2013

Datsun 240ZG Kyosho 1/18

 
Nissan S30 – znany w kraju Kwitnącej Wiśni jako Nissan Fairlady, z kolei pozostałych rynkach jako Datsun 240Z zadebiutował w Nowym Jorku w 1969 roku. Szybko okazał się ogromnym sukcesem koncernu Nissan, co zawdzięcza się stosunkowo niskiej cenie w porównaniu do pozostałych samochodów sportowych tamtego okresu. 240Z jednak szybko zniknęło z amerykańskich dróg ze względu na słabe zabezpieczenie antykorozyjne (wada samochodów japońskich lat ’70). Znakomita stylistyka i właściwości jezdne sprawiły, że stał się pojazdem niezwykle pożądanym nie tylko na tor. W 2004 roku magazyn „Sports Car International” umieścił model Fairlady na drugiej pozycji listy najlepszych samochodów sportowych lat ’70.
Prezentowana na fotografiach miniatura odzwierciedla wersję HS30-H Nissan Fairlady ZG – czyli model przeznaczony tylko na rynek japoński (produkcja rozpoczęła się w 1971 roku), by zdobyć homologację 240Z do wyścigów Grupy 4. Różnice pomiędzy Fairlady ZG i eksportowym 240Z to głównie aerodynamiczny wykonany z włókna szklanego nos, poszerzenia nadkoli,  tylny spojler, pokrycia przednich reflektorów wykonane ze szkła akrylowego. Później tzw. „nose-kit” był sprzedawany jako opcjonalne wyposażenie również wersji eksportowych 240Z (240ZG – G [Grande]).

Miniatura została wyprodukowana w skali 1/18 przez firmę Kyosho. Znakomicie odzwierciedla wszystkie detale prawdziwego pierwowzoru.