Nissan S30 – znany w kraju Kwitnącej Wiśni jako Nissan
Fairlady, z kolei pozostałych rynkach jako Datsun 240Z zadebiutował w Nowym
Jorku w 1969 roku. Szybko okazał się ogromnym sukcesem koncernu Nissan, co
zawdzięcza się stosunkowo niskiej cenie w porównaniu do pozostałych samochodów
sportowych tamtego okresu. 240Z jednak szybko zniknęło z amerykańskich dróg ze
względu na słabe zabezpieczenie antykorozyjne (wada samochodów japońskich lat ’70).
Znakomita stylistyka i właściwości jezdne sprawiły, że stał się pojazdem
niezwykle pożądanym nie tylko na tor. W 2004 roku magazyn „Sports Car
International” umieścił model Fairlady na drugiej pozycji listy najlepszych
samochodów sportowych lat ’70.
Prezentowana na fotografiach miniatura odzwierciedla wersję HS30-H
Nissan Fairlady ZG – czyli model przeznaczony tylko na rynek japoński
(produkcja rozpoczęła się w 1971 roku), by zdobyć homologację 240Z do wyścigów
Grupy 4. Różnice pomiędzy Fairlady ZG i eksportowym 240Z to głównie aerodynamiczny
wykonany z włókna szklanego nos, poszerzenia nadkoli, tylny spojler, pokrycia przednich reflektorów
wykonane ze szkła akrylowego. Później tzw. „nose-kit” był sprzedawany jako
opcjonalne wyposażenie również wersji eksportowych 240Z (240ZG – G [Grande]).
Miniatura została wyprodukowana w skali 1/18 przez firmę Kyosho.
Znakomicie odzwierciedla wszystkie detale prawdziwego pierwowzoru.