Wnętrze zostało opracowane tak by móc pomieścić dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci (2+2). W modelu zastosowano również dach typu targa - co miało zachęcić miłośników sportowej jazdy. Jednakże w porównaniu z innymi sportowymi samochodami tego samego segmentu nowy model Matry nie zachwycał osiągami w porównaniu z Fiatem 124 Sport Coupe, Lotusem Elanem +2, MG MGB GT oraz Porsche 912 [1]. Z w/w konkurentami M530A przegrywał na dystansie 1/4 mili, startu 0-60mph, prędkości maksymalnej oraz przede wszystkim pod względem ceny... Według danych na 1969 rok ceny w/w modeli prezentowały się następująco:
- Matra M530A.........................2,160GBP
- Fiat 124 Sport Coupe............1,438GBP
- Lotus Elan +2........................2,244GBP
- MG MGB GT............................1,217GBP
- Porsche 912.........................2,894GBP
Zdania co do walorów estetycznych Matry M530 są podzielone. W zasadzie można powiedzieć, że posiada ona tyle samo zwolenników co i przeciwników. Niemniej jednak jej stylizacja wywołuje spore emocje, więc ocenę pozostawiamy Czytelnikowi...
Prezentowane żywiczne modele M530A to skala 1/18 (OttOmobile) oraz 1/43 (bizarre). Jak przystało na obie firmy modele bardzo solidnie odwzorywują swój pierwowzór. Zadbano rówież o detale takie jak fototrawione emblematy i pełnowartościowe wnętrze. Uwagę w obu miniaturach przykuwa charakterystyczna dla modelu M530 konsola z zegarami. Model firmy OttOmobile pochodzi z limitowanej edycji 1250 sztuk.
Bibliografia:
[1] Autotest, AUTOCAR 13 March 1969
Miniatura firmy bizarre (1/43):
Model firmy OttOmobile (1/18):