W 1965 roku podczas salonu samochodowego w Tokio zaprezentowano nowy supersamochód: Toyota 2000GT. Wyjątkowa stylistyka - według niektórych inspirowana Jaguarem E-Type oraz Chevroletem Corvette - a także nowoczesne rozwiązania techniczne były wyróżnikami nowego modelu. Seryjną produkcję rozpoczęto 2 lata po premierze. W ciągu 3 lat wyprodukowano zaledwie 337 egzemplarzy Toyoty 2000GT. Jako, że najlepszą promocją samochodów sportowych są sukcesy odnoszone w warunkach ekstremalnych – prototypowy model 2000GT pobił 16 rekordów prędkości i wytrzymałości FISA. Toyota uznała, że sukces w USA jest niezbędny przy tworzeniu samochodu najwyższej jakości – stąd też decyzja o przystąpieniu do rywalizacji w wyścigach SCCA (Sports Car Club of America), gdzie 2000GT mógłby konkurować z Porsche 911, Lotusem Elan'em czy też Triumph'em 250.
Przygotowaniem do wyścigów zajął się Carroll Shelby (wcześniej współpracujący przy takich projektach jak AC Cobra czy Ford Mustang). Ostatecznie w 1968 roku do wyścigów wystawiono 2 Toyoty 2000GT kierowane przez Patrick’a Scooter’a (#33) i Dave’a Jordan’a (#23). Pomimo mniejszej mocy od swojego głównego rywala jakim było Porsche 911 odniosły szereg zwycięstw, które pozwoliły na uklasyfikowanie Patrick’a i Scooter’a na odpowiednio miejscu drugim i trzecim w mistrzostwach. Był to koniec amerykańskiego snu wyścigowych 2000GT. Sprzedaż seryjnego modelu nie wzrosła diametralnie jak przewidywano, więc projekt porzucono na rzecz pracy nad potężną Toyotą 7 przygotowaną do wyścigów serii CanAm.
Prezentowane modele zostały wykonane w skali 1/43. Miniatura z niebiesko-białym (#23) malowaniem pochodzi z kolekcji wydawanej przez Del Prado – przeznaczona na rynek japoński. Z kolei #33 to model firmy Kyosho.
Kategorie
- Aktualności (29)
- Elektronika (6)
- Modelarstwo (106)
- Motoryzacja (20)
- Raspberry Pi (2)
Obsługiwane przez usługę Blogger.